View Full Version : hoi...
liefmeisje
July 06, 2005, 13:46
Hallo.. Kok sepi yah WG-nyah? Sapa yg pinter nederlandse praten neh? ngikut dong di ajarinnya hihihi. Susye banget bhs penjajah ini yak :D *hiks*
ik woon in Indonesië. Mijn nederlands is niet zo slecht, maar ook niet heel goed :P Daarom denk ik er over nog een curcus nederlands over een paar maanden. Ik zoek online vrienden hier :P
doeidoei *kiss*
coqueline
July 06, 2005, 13:55
Er was al hier een onderwerp over Nederlands, maar het is slecht antaal mensen wie hier Nederlands kunnen (of belangsteling aan hebben) te praten.
Mijn Nederlands is heel rommel, ik heb al de regeltjes vergeten. Ik woon in Amsterdam, maar ik werk met een internationaal bedrijf, en spreek ik dagelijks in Engels. Helaas, maar ook gelukig... hehehe
Praat maar, misschien kunnen we beter Nederlands samen leren.
liefmeisje
July 06, 2005, 22:22
Ah, pantesan. dah lama di sana? ik kan niet nederlandse praten vast en zeker kayak loe! hihihi
is het moeilijk daar te blijve? trouwens ik kan geen aveators vinden om onder mijn naat te zetten. is dat omdat ik hier nieuw ben?
coqueline
July 07, 2005, 10:32
Wat is een aveator?
Mijn Nederlands is niet 'vast en zeker', hoor, alleen gewoon.
Gue baca tulis lancar, ngomong payah... :haha
Ik ben hier bijna 3 jaar geweest. Het is niet moeilijk hier te blijven, volgens mij, maar de bureaucatie is interdaad een beetje gek...
liefmeisje
July 09, 2005, 18:24
Aveator = Avatar, maksudnya gw mo nanya gimana caranya bisa pasang avatar di samping hihihi. Apa kudu comment sampe 100,000 doeloe? bye2 aja dah :D
Het is moelijk hier te komen omdat mijn internet niet goed is. Ben je hier elke dag? Hoe lang ben je hier al? Ik weet niet of ik hier vaak kan komen. Heb je email? Mischien email ik je laters als je dat goedvind. Tot waneer blijf je in nederland? Okee spreek je later, leuk kennis gemaakt te hebben.
dista
August 22, 2005, 04:12
doeig !! we zijn dista en husna..we zijn studenten aan de unversiteit van Indonesie vakgroep Nederlands..we zijn tweede jaars...
pretig kennis te maken met julie...we zijn blij met julie om Nederlands te spreken....dus we hopen dat julie onze post beantwoorden...als julie de informatie's over NL hebben, dan moeten julie ngasi tau kita.... [ kita aga2 bingung niii.. 't spijt ons !! ]
mail ons dan !!
blaze of glory
August 22, 2005, 10:20
yah...koq nga ada terjemahannya???....gua mana ngerti kalau ngeliat gitu aja.....ayo donk terjemahannya juga.
coqueline
August 22, 2005, 11:04
Originally posted by dista
doeig !! we zijn dista en husna..we zijn studenten aan de unversiteit van Indonesie vakgroep Nederlands..we zijn tweede jaars...
pretig kennis te maken met julie...we zijn blij met julie om Nederlands te spreken....dus we hopen dat julie onze post beantwoorden...als julie de informatie's over NL hebben, dan moeten julie ngasi tau kita.... [ kita aga2 bingung niii.. 't spijt ons !! ]
mail ons dan !!
Hoi...
Welke informatie willen julie over Nederlands? Ik heb in Amsterdam al 3 jaar geweest, mischien kan ik julie helpen.
Liefmeisje: Ik denk dat ik hier een heleboel nog jaren zal blijven. Ik vind het leuk om hier te wonen, wil ik terug naar Indonesie niet... hehehe
cenil
August 23, 2005, 01:26
iya nih cenil jg butuh penjelasan.
mohon diterjemahkan biar cenil ngerti dan bisa belajar:D
dista
August 25, 2005, 11:07
coqueline...je ben online nu...kunnen we praten over NL in hier?? cating i mean..coz i don't know how 2 operate this..since i was i new member...mail me dan...
dista
August 25, 2005, 11:18
coqueline....i really wanna know bout NL.. ik will graag ook spreek te oefenen...
dista
August 25, 2005, 11:28
[ coqueline ] omdat je in Amsterdam heeft geweest....waroom ben je blijf daar?? ik ben heel jaloers...dan moet je met ik bagi2 pengalaman gtu...waneer dan ook moet ik naar NL....HaruS !!hehee.... ben je nog student?? in waar?? is het goed (i mean enak) in amsterdam te blijven?? ik heb soms lerares daar... moet je m'n mail antwoorden....
coqueline
August 25, 2005, 15:03
Hoi, sorry ik zag je niet (ik ben online door mijn werk, curi2 waktu di sela2 kerja, gitu... hehehe).
Ik ben hier al 3 jaar, maar mijn Nederlands is niet goed. Dagelijks gebruik ik altijd Engels.
Amsterdam is een prachtige en gezellige stad, wonen we (ik en mijn man) vlakbij het centrum. Het is heel leuk, ik houd het hier.
Lieveliza
August 30, 2005, 10:57
Originally posted by liefmeisje
Hallo.. Kok sepi yah WG-nyah? Sapa yg pinter nederlandse praten neh? ngikut dong di ajarinnya hihihi. Susye banget bhs penjajah ini yak :D *hiks*
ik woon in Indonesië. Mijn nederlands is niet zo slecht, maar ook niet heel goed :P Daarom denk ik er over nog een curcus nederlands over een paar maanden. Ik zoek online vrienden hier :P
doeidoei *kiss*
Hoooi meiske ::wave::
Even voorstellen ya, ik ben si cute krokodil hehehehehe
liefmeisje
September 04, 2005, 10:25
Originally posted by cute_schnappie
Hoooi meiske ::wave::
Even voorstellen ya, ik ben si cute krokodil hehehehehe
cute_schnappie... ente kiyut? een knappe jongen?? echt waar ? je liegt niet? haha okay met kenal juga deh buat lo.
coqueline : oke dus je woont liever in nederland dan in indonesie, dat kan ik wel begrijpen.oh ja wees voorzichtig op je werk, ga niet stiekem naar dit forum als je aan het werk bent. ik heb gehoord dat het regelen van een visum (mvv) voor nederland erg moeilijk is de laaste tijd, is dat waar?
(terjemahan: ok jadi lo betah-an tinggal di NL drpd di indo. I can see why :D ah ya, ati2 ma kerjaan hahah jgn keseringan ngintip ke WG di sela kerja! :D en, gw denger2 sekarang visa ke bld (mvv) agak2 susye ya? beneran tuh?)
Lieveliza
September 04, 2005, 12:50
halloo ik ben niet een jongen :cool:
En eh waar woon je ook al weer???
Mijn vriendin die was vorige week begonnen met nederlandse taal in erasmus, ze is van plan om naar nederland te komen en het is inderdaad moeilijk voor het aanvragen van MVV
Je moet tegenwoordig veel betalen voor die ingewikkelde papieren, wat sneu.
liefmeisje
September 05, 2005, 12:43
halloo ik ben niet een jongen :cool:
En eh waar woon je ook al weer???
Mijn vriendin die was vorige week begonnen met nederlandse taal in erasmus, ze is van plan om naar nederland te komen en het is inderdaad moeilijk voor het aanvragen van MVV
Je moet tegenwoordig veel betalen voor die ingewikkelde papieren, wat sneu.
sorry als ik me heb vergist, ik dacht dat je een jongen was :D. ik hoop dat je vriendin snel haar mvv krijgt. (mischien moet je wel 6 maanden wachten) een toeriste visum is veel makkelijker te krijgen. Bah, ik haat zoziso veel papierwerk vooral als het niet gratis is.
<<<terjemahan: aduhh sorry ya kalo gw salah, kirain lo tuh cowok euy. Well gw doain fren lo berhasil deh, to get mvv soon (mungkin bakalan nunggu 6 bulan buat mvv) tourist visa emang jauh lebih mudah sihhh. bah, and i hate papers apalagi kalo papers-nya bayar alias ga gratis :D >>>
Lieveliza
September 05, 2005, 13:16
Ik weet het niet hoor er zijn veel nieuwe regels, ik snap er geen hout van.
Gelukkig ajah mijn mama en mijn zusje kunnen makkelijk mvv aanvragen, ze zijn nu al in Nederland yippie. Ik hoefde niet zo lang te wachten want het ging allemaal best makkelijk. Ze zijn nu al 4 maanden in nederland.
Mijn vriendin die gaat volgende jaar met de papieren bezig want ze moet op haar vriendje wachten hehehehe
Malas aah gw artiinnya :hehe
liefmeisje
September 13, 2005, 09:35
Ik weet het niet hoor er zijn veel nieuwe regels, ik snap er geen hout van.
Gelukkig ajah mijn mama en mijn zusje kunnen makkelijk mvv aanvragen, ze zijn nu al in Nederland yippie. Ik hoefde niet zo lang te wachten want het ging allemaal best makkelijk. Ze zijn nu al 4 maanden in nederland.
Mijn vriendin die gaat volgende jaar met de papieren bezig want ze moet op haar vriendje wachten hehehehe
Malas aah gw artiinnya :hehe
ooh dat is good, ik denk dat jij echt geluk hebt, leuk om te horen dat alles zo goed en makkelijk gaat voor jou. Ik ben nog niet eens begonnen met mijn MVV er moetten eerst een hoop andere dingen gebeuren, ik hoop dat de regels niet strenger worden als ik er een moet aanvragen,het kan wel eind 2006 worden als alles goed gaat, en je vriendin, waar komt zij vandaan? ik hoop dat ze het snel krijgt, ach ja ik denk dat nederlands visum makklijker is dan een visum voor USA toch? :hehe
Lieveliza
September 13, 2005, 18:50
OOh dat weet ik zo niet, ik heb nog nooit een USA visum aangevraagd. Temen gw yg di indo?? ze komt uit Depok(west-java) tau gak???
Nou, ze moet eerst nog wat dingen regelen met haar vriendje namelijk. Dus ik hoop dat het wel lukt, ik zie het straks maar wel. Wil jij ook naar Nederland komen?? Het wordt alleen maar moeilijker hoor, maar tja wie weet he
liefmeisje
September 14, 2005, 10:30
Depok? hmm daar ben ik nog nooit geweest, ja ik weet dat het moeilijker wordt hoe langer we wachtten,maar ach. ik denk dat ik gewoon moet afwachtten wat God heeft geplant voor me het duurt nog wel een tijdje [sigh]
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.